جدیدترین آموزش های فناوری و دانلود برنامه اندروید

بایگانی
  • ۰
  • ۰

ترید مارجین چیست؟ چگونه در صرافی کوینکس معامله مارجین انجام دهیم؟

ترید مارجین در کوینکس: مارجین به معنی قرض گرفتن یا وام هست، ترید مارجین نوعی روش معامله است که شما سرمایه تان را در صرافی چند برابر می‌کنید (یعنی سرمایه اولیه خودتان را تا سقف ضریب 10× برای بیت کوین و ۳× و ۴× برای مابقی رمز ارزها می توانید اضافه کنید) و با آن ترید می‌کنید. سود حاصل از آن پول برای شماست و کارمزد و بازپرداخت پول قرضی برای صرافی است. در صورتی که ضرر یا سود کنید، میزان پولی که به شما قرض داده شده از دارایی اصلی شما کم یا اضافه می شود.

در صورتی که هنوز در صرافی کوینکس ثبت نام نکرده اید، به مطلب آموزش ساخت اکانت در صرافی ارزدیجیتال مراجعه کنید.

آموزش قدم به قدم برای انجام یک معامله به سبک مارجین در صرافی CoinEx

برای انجام ترید مارجین در صرافی کوینکس مطابق تصویر زیر روی گزینه Margin Trading کلیک کنید. ترید مارجین دارای سه گزینه اصلی است که آن را نسبت به بخش اسپات ترید (Spot) متمایز می‌کند:

ترید مارجین در کوینکس

گزینه اول (Transfer): جایی که شما باید دارایی تان را از قسمت بالانس یا کیف پولتان به بخش ترید مارجین انتقال دهید. دقت کنید که ارزی که در کیف پول صرافی کوینکس (بالانس) دارید با ارزی که در قسمت مارجین دارید کاملا متمایز است. اگر دقت کنید با وجود اینکه در حساب صرافی موجودی دارید، اما موجودی شما در بخش مارجین صفر می باشد.

برای ترید مارجین اگر روی گزینه Transfer کلیک کنید مشاهده می کنید هر ارزی را می توان به حساب مارجین انتقال داد، اما قبل از انتقال باید جفت ارزتان را از لیست انتخاب کنید مثلا برای انتخاب بیت کوین باید در بخش Margin Account جفت ارز BTC/USDT را انتخاب کنید و در قسمت Coin Type ارزی که می خواهید به بخش مارجین منتقل کنید را انتخاب کنید و در بخش Amount مقدار ارزی که می خواهید منتقل کنید را وارد کرده و در نهایت روی گزینه Submit کلیک کنید. (مطابق تصویر زیر)

ترید مارجین در کوینکس

برای مثال ما 10 تتر را از حساب کوینکس به حساب مارجین خود انتقال دادیم و مشاهده می کنید که مقدار Equity در تصویر زیر 10 USDT می باشد.

ترید مارجین در کوینکس

نکته: برعکس بخش ترید پرپشوال (فیوچرز) که نمی توان تتر را وارد کرد در مارجین می توانید با تتر یا هر جفت ارز دیگری وارد شوید.

بعد از انتقال ارز به حساب مارجین به سراغ گزینه بعدی میرویم:

گزینه دوم (Barrow): در این قسمت شما می توانید دارایی خود را تا ضریب 10× برای بیت کوین و ۳× و ۴× برای مابقی رمز ارزها افزایش دهید(پولی که در حساب مارجین دارید ضریب می خورد) در واقع مارجین به معنی وام گرفتن یا پول قرضی است و چیزی که مارجین را نسبت به ترید معمولی متمایز می کند همین گزینه است‌.

با کلیک بر روی Barrow صفحه زیر نمایش داده می شود. توجه کنید که در این صفحه باید مشخص کنید که چه ارزی را می خواهید وام بگیرید. از آنجا که ما در جفت ارز BTC/USDT وارد شده ایم، می توانیم هر دو ارز BTC و USDT را وام بگیریم.

این قسمت را با دقت بخوانید:
زمانی که شما در معاملات اسپات وارد یک جفت ارز می شوید، مثلا BTC/USDT، فقط می توانید ارز BTC را خریداری کنید. اما در ترید مارجین کوینکس وقتی وارد یک جفت ارز می شوید از هر دو ارز می توانید قرض بگیرید. برای مثال مطابق تصویر زیر ما می توانیم بیت کوین یا تتر را قرض بگیریم. بدیهی است که وقتی BTC را قرض بگیریم می توانیم آن را بفروشیم و اصطلاحا وارد معاملهShort Sell بشویم و اگر USDT قرض بگیریم می توانیم با آن بیت کوین بخریم و اصطلاحا وارد معامله Long Buy بشویم.

در قسمت Coin Type ارزی که می خواهید وام بگیرید را انتخاب کنید. در قسمت Borrowed amount مقدار وام خود را وارد کنید. در نهایت روی گزینه Confirm کلیک کنید.

ترید مارجین در صرافی کوینکس

برای مثال ما مقدار وام خود را 20 تتر وارد کردیم. مطابق تصویر زیر مشاهده می کنید که مقدار ریسک ما 150 درصد می باشد. حالا قدرت خرید ما از 10 تتر به 30 تتر افزایش پیدا کرده است.

نکته: هر پولی که قرض بگیرید (بعد از دوره ۱۰ روزه) تا ۲۴ ساعت باید آن را بازپرداخت کنید که در غیر این صورت تا ۷۲ ساعت با احتساب جریمه و اعلان های ۱ ساعته ، ۸ساعته و ۲۴ساعته اتوماتیک پول قرضی توسط صرافی بازپرداخت می شود. مگر زمانی که تیک گزینه Auto renewal را انتخاب کنید که در این صورت اتوماتیک بعد از ۱۰ روز دوباره تمدید می شود.

حالا می توانید بسته به استراتژی خود با پول قرض گرفته شده به ترید مارجین در کوینکس وارد شوید!

نکته: توجه کنید که اولین باری که شما وام می گیرید و از ترید مارجین استفاده می کنید، میزان بهره آن صفر می باشد ولی برای بارهای بعدی به ازای وامی که می‌گیرید کامزد باید پرداخت کنید.

مطلب مرتبط: کارمزد صرافی کوینکس چگونه است؟

گزینه سوم (Repay): بعد از اتمام ترید در صورت سود یا ضرر شما باید پول قرض گرفته را که مهلت ۱۰ روزه دارد پس از اتمام دوره ۱۰ روزه تا ۲۴ ساعت باز پرداخت یا برگردانید. (در صورت ضرر پول قرضی از دارایی اصلی کسر می شود.)

نکته مهم: هر نسبتی که قرض گرفتید ، بعد از ترید همان نسبت را باید برگردانید. مثلا اگر تتر قرض گرفتید و جفت ارز دیگرتان ریپل باشد (xrp/usdt)، شروع به ترید کنید اگر سود یا ضرر کردید و دارایی تان ریپل شد ، شما باید مقدار قرضی را به تتر تبدیل کنید و برگردانید.

در قسمت معامله مارجین سه گزینه وجود دارد که به ترتیب:
گزینه Limit: به معنی معامله یا خرید و فروش دستی
گزینه market price: به معنی معامله و خرید و فروش توسط خود صرافی
گزینه stop-limit: جایی که حد ضرر را تعیین می کنید.

امیدواریم آموزش معاملات مارجین در کوینکس به شما کمک کرده باشد. در صورت وجود مشکل می توانید سوالات خود را در قالب دیدگاه در پایین همین صفحه با ما درمیان بگذارید.


مطالب پیشنهادی ما
آموزش معامله اسپات در صرافی کوینکس
آموزش ساخت اکانت در صرافی ارزدیجیتال
کارمزد صرافی کوینکس چگونه است؟

  • ۰۰/۰۴/۳۱
  • محمد رادمهر

ارز دیجیتال

صرافی کوینکس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی